Postup při reklamaci

Reklamaci jsme se pro Vás snažili maximálně zjednodušit. Níže nabízme jednoduchý návod, jak můžete své zboží reklamovat. Více informací o reklamaci a odstoupení od smlouvy se dozvíte v našich obchodních podmínkách.

Jak konkrétně postupovat?

Nejlépe uděláte, když nám předem zašlete vzorek vadného zboží nebo alespoň jeho fotografii s podrobným popisem vady, zbytek zboží můžete dodat později. Zboží můžete samozřejmě reklamovat také osobně v sídle společnosti EUROPACK CHRUDIM, s. r. o., Pardubická 180, Chrudim, 537 01, kde jsme Vám vždy k dispozici. Oznámíte-li nám reklamaci předem, například e-mailem nebo telefonicky, budeme rádi.

Při reklamaci uveďte údaje, které prokáží původ zboží, datum nákupu a prodejní cenu. Nejlépe uděláte, když nám zašlete kopii faktury, která byla na zboží vystavena. Případně stačí uvést číslo faktury – podrobnosti si již sami vyhledáme.

Záruční list a prodejní doklad

Záruční list automaticky nevystavujeme. Jako podklad pro reklamaci plně dostačuje doklad o prodeji – daňový doklad (faktura) nebo paragon, který přikládáme k dodávce. Budete-li chtít, na požádání Vám záruční list vystavíme. Stačí, když to napíšete do objednávky během nákupu.

Rádce během reklamace

Byla uzavřena smlouva?

Víte, že smlouva nevyžaduje písemnou podobu, ale může být uzavřena také ústně nebo i jen akceptováním návrhu na uzavřeni smlouvy, což může být např. převzetí doručeného a objednaného zboží.

Jen v původním obalu?

Víte, že prodejce nesmí ukládat zákazníkovi žádné povinnosti nad rámec zákona - tedy ani povinnost reklamovat zboží v původním obalu?

Reklamace u výrobce?

Smluvní vztah je mezi Vámi a prodejcem. Jen prodejce je zodpovědný za vady, které se na zboží vyskytnou, nikoliv výrobce, na něž se špatní prodejci často odvolávají.

Neoprávněná reklamace?

Víte, že prodejce na rozdíl od kupujícího nemůže vyžadovat žádnou úhradu nákladů spojených s reklamací? Toto právo jednoduše nemá, a to ani v případě neoprávněné reklamace!

Reklamace bez dokladu?

Víte, že z právního hlediska se při reklamaci nemusíte prokázat žádným dokladem? Ovšem i tak musíte prokázat (a bez dokladu to jde těžko), že jste zboží koupili u daného obchodníka, za jakou cenu a kdy došlo k prodeji. Můžete to sice prokázat pomocí svědků, ale obvykle lépe pořídíte s platným dokladem.