I pro nás jako specializovaný velko/malo obchod platí od 1. 3. 2017 povinnost elektronicky evidovat tržby (EET).
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
Elektronické evidenci tržeb podléhají tržby, které:
- Pocházejí z podnikatelské činnosti.
- Jsou uhrazeny v hotovosti, platební kartou, šekem, směnkou nebo např. stravenkou.
Naše společnost přijímá platby následujícími způsoby:
- Platba předem na účet - nepodléhá EET
- Platba dobírkou - nepodléhá EET
- Platba na fakturu (splatná na účet ve lhůtě splatnosti) - nepodléhá EET
- Platba v hotovosti - podléhá EET
Při prodeji v hotovosti Vám vystavíme prodejní daňový doklad, na němž budou uvedeny všechny informace požadované elektronickou evidencí tržeb.
Zaevidování platby si můžete zkontrolovat na portálu daňové správy.